اقتصادیسرخط خبرها

بغداد روزانه یک میلیون لیتر بنزین به اقلیم کردستان می دهد

در پی توافق وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان و وزیر نفت عراق، بغداد از امروز روزانه یک میلیون لیتر بنزین به اقلیم کردستان خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «کمال اتروشی»، وزیر منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که وزارت نفت عراق روزانه یک میلیون لیتر بنزین به اقلیم کردستان خواهد داد.

اتروشی در گفت وگویی اعلام کرد که در دیدار با «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق بر سر ارسال روزانه یک میلیون لیتر بنزین از بغداد به اقلیم کردستان از امروز به توافق رسیده است.

وی اشاره کرد که قیمت هر لیتر بنزین 650 دینار تعیین می شود و او شخصا بر توزیع بنزین در اقلیم کردستان نظارت خواهد کرد.

وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان توضیح داد که نشستش با وزیر نفت عراق موفقیت آمیز و مثمر ثمر بوده است و دو طرف بر سر توزیع نفت سفید بین شهروندان اقلیم کردستان نیز توافق کردند و هیچ خانواده ای در زمستان آتی بدون نفت نخواهند ماند.

اتروشی بیان کرد که ذخایر گاز طبیعی اقلیم کردستان، 25 تریلیون متر مکعب برآورد می شود و اشاره کرد که اقلیم کردستان در حال گسترش استخراج گاز به میزان 420 میلیون متر مکعب از میادین خود است.

وی در پایان توضیح داد که گاز همراه نفت بسیار مضر است و به شرکت های خارجی درخصوص سوزاندن آن در هوا هشدار و 18 ماه مهلت داده شده تا این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا