اقتصادیسرخط خبرها

عراق دومین واردکننده بزرگ کالای ایرانی

عراق با واردات 2.8 میلیارد دلار کالا طی 4 ماه، در رتبه دوم در میان کشورهایی که بیشترین واردات کالا از ایران را دارند، قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: «حمید زادبوم»، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد که عراق با واردات 2.8 میلیارد دلار کالا از ایران در رتبه دوم در میان کشورهایی که بیشترین واردات کالا از ایران را دارند، قرار دارد.

وی اشاره کرد که صادرات غیر نفتی ایران طی 4 ماه از 21 مارس تا 20 ژوئیه شاهد رشد 69 درصدی بوده است.

زادبوم مبادلات تجاری ایران در چهارماه نخست سال 1400 شمسی را نزدیک به 29 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که در این میان صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 65 درصد و از نظر وزنی 27 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره آمار واردات کالا از ایران توسط کشورهای خارجی افزود: بیشترین میزان صادرات ایران به ترتیب به کشورهای چین با 4.4 میلیارد دلار، عراق با 2.8 میلیارد دلار، امارات متحده عربی با 1.6 میلیارد دلار، ترکیه با 921 میلیون دلار و افغانستان با 728 میلیون دلار بوده است.

وی درباره واردات کالا توسط ایران از سایر کشورها نیز تصریح کرد: طی این 4 ماه ترکیب واردات از نظر ارزشی حدود 84 درصد کالاهای سرمایه ای و واسطه ای و 16 درصد کالاهای مصرفی بوده که بیشترین واردات به ترتیب از کشورهای امارات به میزان 4.7 میلیارد دلار، چین به ارزش 3.1 میلیارد دلار، ترکیه 1.5 میلیارد دلار، آلمان با 562 میلیون دلار و سوئیس به میزان 538 میلیون دلار صورت گرفته است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا