اقتصادیسرخط خبرها

پیش بینی وزارت کشاورزی عراق از تولید یک میلیون تُن خرما در سال جاری

وزارت‌ کشاورزی عراق با طرح جامع مبارزه با آفت‌های خرما که موجب ازبین رفتن 85 درصدی آفت‌ها در سال 2018 شد توانست روند تولید خرما در کشور را با جهش مواجه کند.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق پیش‌بینی کرد که حجم تولید خرما در این کشور امسال به یک میلیون تُن برسد.

«حمید النایف»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، گفت که این وزارت‌خانه با طرح جامع مبارزه با آفت‌های خرما که موجب ازبین رفتن 85 درصدی آفت‌ها در سال 2018 شد توانست روند تولید خرما در کشور را با جهش مواجه کند.

او گفت که تولید خرما از سال 2019 روند رو به رشد گرفت و در آن سال تولید خرمای عراق به 635 هزار تُن رسید و در سال 2020 با فراهم شدن امکانات صادرات خرما این مقدار با افزایش 15 درصدی به 735 هزار تُن رسید که 600 هزار تُن آن با قیمت خوبی به کشورهای جهان صادر شد.

النایف افزود که وزارت کشاورزی عراق اهتمام جدی به حمایت از تولید خرما و صادرات آن دارد و امکانات خوبی ازجمله کودهای مناسب و آب کافی در اختیار خرماکاران قرار داده شده است.

او تأکید کرد که بیشترین خرمای عراق در سال 2020 در استان‌های بغداد و بابل و دیالی تولید شده که این سه استان 46 درصد تولید خرمای کشور را تأمین می‌کنند.

النایف گفت که 75 درصد خرمای تولیدی عراق خرمای زهدی و خستاوی و خضراوی است.

وی پیش بینی کرد که تولید خرمای عراق در سال جاری با افزایش 30 درصدی به بیش از یک میلیون تُن برسد و افزود که برآوردها و بررسی‌های وزارت‌خانه نشان می‌دهد که این خوش‌بینی دور از واقعیت نیست.

او گفت که وزارت کشاورزی از افزایش تولید و صادرات خرما کاملا حمایت می‌کند تا عراق بار دیگر جایگاه جهانی خود در تولید خرما را بازیابد و این محصول به محصولی ارز آور در کشور تبدیل شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا