اقتصادیسرخط خبرها

تکمیل 87 درصدی پروژه اتصال به شبکه برق شورای همکاری و آغاز واردات برق از ترکیه تا چند روز آینده

سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که پروژه اتصال شبکه برق عراق به شبکه برق کشورهای شورای همکاری ازجانب عراق پیشرفت 87 درصدی داشته است.

میدل ایست نیوز: «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، تأکید کرد که پروژه اتصال شبکه برق عراق به شبکه برق کشورهای شورای همکاری ازجانب عراق پیشرفت 87 درصدی داشته است.

او گفت که این شبکه خطی به طول 300 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن در عراق و 220 کیلومتر آن در خاک کویت است و افزود که فاز اول اول این پروژه در ماه ژوئن آینده راه‌اندازی می‌شود و 500 مگاوات برق به استان بصره می‌رساند.

العبادی همچنین از توافق وزارت برق عراق با وزارت انرژی اردن برای اتصال شبکه برق و تأمین 150 مگاوات برق برای عراق در فاز اول خبر داد.

او گفت که این پروژه به شرکت جنرال الکتریک واگذار شده و طبق قرارداد مقرر بود که ظرف 26 ماه به بهره‌برداری برسد اما در توافق اخیر وزارتخانه‌های برق عراق و اردن این زمان به یک سال کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت برق عراق درباره پروژه اتصال برق با ترکیه نیز گفت که دو خط سلابه ـ فایده و جزره ـ موصل از نوع فشار قوی 400 تکمیل شده‌اند که بخشی از آنها از اقلیم کردستان می‌گذرد و اقلیم نیز در این باره همکاری کامل کرده است و طی چند روز آینده ارسال 500 مگاوات برق در این خطوط آغاز می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد که تفاهمات مهمی با عربستان برای اتصال شبکه برق عراق به عربستان وجود دارد و در حال حاضر گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال بررسی نقاط اتصال هستند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا