اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

چین خواستار کمک به عراق در 4 پرونده مهم شد/ کمک 5.2 میلیون دلاری امریکا به ناظران بین المللی انتخابات عراق

چین خواستار کمک جامعه بین‌المللی به عراق در مبارزه با تروریسم و مبارزه با کرونا و بازسازی زیرساخت‌ها و پیشبرد روند سیاسی در این کشور شد.

میدل ایست نیوز: چین خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از عراق و کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم و مبارزه با کرونا و بازسازی زیرساخت‌ها و پیشبرد روند سیاسی در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، گنگ شوانگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت درباره اوضاع عراق گفت که انتخابات اولویت اصلی در برنامه سیاسی عراق و گامی سرنوشت‌ساز در مسیر تحول سیاسی در این کشور است و از جامعه بین‌الملی خواست که از پیشبرد روند سیاسی عراق حمایت کند.

او تأکید کرد که چین از سازمان ملل در کمک به عراق برای برگزاری انتخابات حمایت می‌کند.

شوانگ همچنین خواستار ادامه حمایت جامعه بین‌المللی از عراق در مبارزه با تروریسم و تسریع روند انتقال تروریست‌های خارجی به کشورهایشان شد.

او افزود که جامعه بین‌المللی باید کمک‌های خود را به صورت عملی تحقق بخشد و با جدیت در روند بازسازی زیرساخت‌های عراق و تسریع توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور بدون هیچ پیش‌شرط سیاسی وارد عمل شود.

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده امریکا در سازمان ملل، نیز در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری انتخابات عراق از کمک 5.2 میلیون دلاری کشورش به تیم نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق خبر داد.

او در سخنان خود خواستار برخورد قضائی با عامل کشتار تظاهرات‌کنندگان و فعالان مدنی عراقی شد و گفت که نیروهای امریکایی با متحدان خود در ناتو به تقویت و آموزش نیروهای عراقی ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا