سرخط خبرهاسیاسی

تداوم حملات خرابکارانه به دکل‌های برق عراق

علیرغم اقدامات نیروهای امنیتی در حفاظت از خطوط انتقال برق، همچنان مناطق شمالی و شرقی عراق شاهد حملات مکرر به دکل‌های برق است.

میدل ایست نیوز: علیرغم اقدامات نیروهای امنیتی در حفاظت از خطوط انتقال برق، همچنان مناطق شمالی و شرقی عراق شاهد حملات مکرر به دکل‌های برقی است.

استان کرکوک واقع در شمال عراق یکی از استان‌هایی است که شاهد بیشترین حملات خرابکارانه علیه دکل‌های عراقی بوده است که نیروهای امنیتی را به کندن گودال‌های عمیق برای ممانعت از بمب‌گذاری عناصر خرابکار واداشته است.

اما در همین رابطه، «علی کرم»، مسئول امور رسانه اداره برق کرکوک گفت: این شیوه (کندن گودال) برای صیانت از دکل‌های برقی کافی نیست و این استان طی چند روز گذشته شاهد 40 حمله بوده که منجر به افزایش ساعات قطعی برق در شهرهای مختلف استان شده است.

علی کرم افزود: نیروهای امنیتی اخیرا اقدام به کندن گودال‌هایی عمیق اطراف دکل‌های برقی کرده اند تا مانع از انفجار آن شوند اما این شیوه کارساز نبوده است زیرا گروه‌های خرابکار از خودرو به هنگام عملیات استفاده نمی کنند بلکه با موتورسیکلت می‌آیند و دکل‌های برقی را منفجر می کنند.

وی گفت: این گودال‌ها مانع‌ از دسترسی تیم‌های تعمیر به دکل‌های برقی در زمان مناسب می‌شود لذا این شیوه کارآمد نیست و موفق نبوده است.

در همین رابطه، «عبدالخالق العزاوی»، عضو پارلمان عراق در استان دیالی گفت:حملات علیه دکل‌های برقی کاهش یافته اما پایان نیافته است و دیالی از استان‌هایی است که شاهد بیشترین حملات به دکل‌ها بوده است همچنین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و نینوا نیز شاهد حملات قابل ملاحظه‌ای بوده است.

وی گفت: 5 خط انتقال برق از جمله خط انتقال مرساد برای واردات برق از ایران در دیالی اخیرا مورد حمله قرار گرفته است.

العزاوی در پایان گفت: گروه تروریستی داعش و عناصر فاسد که طرح‌های خرابکارانه دارند، در ورای این حملات قرار دارند و کمیته‌های تحقیقات به اقدامات خود برای تعقیب این عناصر ادامه می دهند.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا