خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

بازگشت مقتدی صدر به انتخابات/صدر: توافقی در راستای اصلاحات با برخی رهبران سیاسی داشتم

رهبر جریان صدر اعلام کرد از تصمیم پیشین خود در تحریم انتخابات منصرف شده و با جدیت در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر اعلام کرد از تصمیم پیشین خود در تحریم انتخابات منصرف شده است و با جدیت در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد.

صدر در سخنانی با بیان اینکه سند توافق سیاسی از سوی برخی رهبران سیاسی دریافت کرده است، گفت: این برگه، سند اصلاحاتی برای پایان دادن به فساد است.

رهبر جریان صدر با تاکید بر اینکه با مشارکت میلیونی در انتخاباتی آتی شرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و همه دوستداران میهن و اصلاح‌طلبان تشکر می کنم.

وی اظهار داشت: با بازگشت خود به همه ثابت خواهیم کرد که ما فراکسیون اکثریت هستیم که عراق در گذشته و آینده نظیری برای آن ندیده است.

صدر با بیان اینکه سند مذکور در راستای مطالبات ما بوده است، گفت: مصلحت اقتضا می‌کند که در انتخابات آتی شرکت کنیم و عراق را از فساد، اشغالگری و سرسپردگی برهانیم.

عصر دیروز منابع عراقی خبر دادند که «سیدعمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف انتخاباتی «نیروهای دولت ملی» عراق، و «هادی العامری»، رئیس سازمان بدر و ائتلاف فتح، قرار است با همراه داشتن یک «سند توافق سیاسی» با «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، دیدار کنند.

به گفته این منابع در پی مذاکرات الحکیم و العامری با صدر، او از موضوع انصراف از مشارکت در انتخابات عقب نشینی و مشارکت جریان وابسته به خود در انتخابات را اعلام خواهد کرد.

صدر حدود یک ماه پیش اعلام کرد که جریان متبوع وی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا