سرخط خبرهاسیاسی

مکرون: نشست منطقه ای بغداد «اتفاقی تاریخی» است

رئیس جمهوری فرانسه کنفرانس منطقه‌ای را یک «اتفاق تاریخی» خواند و تأکید کرد ثبات عراق بدون همکاری همه کشورهای منطقه به دست نمی‌آید.

میدل ایست نیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، نشست منطقه ای در بغداد را یک «اتفاق تاریخی» خواند و تأکید کرد که همه کشورهای منطقه باید در مذاکراتی مشترک برای تعریف پروژه های همکاری با یکدیگر مذاکره کنند.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در بغداد تأکید کرد که فرانسه از دولت عراق در مبارزه با داعش و پیامدهای جنگ با داعش و بازگشت آوارگان حمایت می‌کند و افزود که فرانسه بودجه‌ای کلان برای تضمین ثبات در مناطق آزادشده از داعش اختصاص داده است.

مکرون لازمه ثبات عراق را تحقق اصلاحاتی دانست که خواست مردم عراق است و از برگه سفید اصلاحات اقتصادی عراق و پیگیری آن توسط دولت عراق قدردانی کرد و از روند پیشرفت در این مسیر استقبال کرد.

او کنفرانس منطقه‌ای را که امروز در بغداد برگزار می‌شود «اتفاقی تاریخی» خواند و تأکید کرد ثبات عراق بدون همکاری همه کشورهای منطقه به دست نمی‌آید.

مکرون تأکید کرد که منطقه از مشکلات و خطرات بزرگی رنج کشیده و با روحیه مسئولیت‌پذیری و نشستن همه کشورها پشت میز ذاکره برای همکاری جهت حل مشکلات و تعریف پروژه‌های همکاری ضرورت دارد و این کنفرانس موفقیتی مهم است.

نخست وزیر عراق نیز تأکید کرد که فرانسه نقش مهمی در جنگ با داعش داشت و افزود که عراق و فرانسه شرکای مهمی در جنگ با تروریسم هستند.

او گفت که دو کشور چشم اندازهای بزرگی برای همکاری می بینند و می کوشند که روابطشان را توسعه بخشند و افزود که عراق در پی استفاده از تجربه فرانسه در پروژه نفت و برق و حمل و نقل و صنایع است.

الکاظمی مکرون را دوستی عزیز برای عراق خواند و از توجه وی به ویژگی روابط دو کشور قدردانی کرد و افزود که این سفر نتایج سازنده ای در روابط دو کشور خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا