سرخط خبرهاسیاسی

بلینکن در تماس با رئیس جمهوری عراق: جنگ با تروریسم وارد مرحله تازه ای شده است

بلینکن در تماس تلفنی با برهم صالح تأکید کرد که مأموریت شکست دادن تروریسم وارد مرحله تازه ای شده که در آن نیروهای عراقی مسئولیت را بر عهده دارند.

میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا، در تماس تلفنی با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، تأکید کرد که مأموریت شکست دادن تروریسم وارد مرحله تازه ای شده که در آن نیروهای عراقی مسئولیت را بر عهده دارند.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه امریکا، بلینکن در این تماس تلفنی بر پایبندی طولانی‌مدت کشورش به تحقق عراق قدرتمند و باثبات و شکوفا تأکید کرد و شراکت راهبردی و طولانی و عمیق دو کشور را به نفع ملت امریکا دانست.

او همچنین تأکید کرد که مأموریت شکست کامل داعش پایان نیافته و بلکه وارد مرحله تازه‌ای شده که وابسته به توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق است.

بلینکن تأکید کرد که امریکا در مقام فرمانده ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و عضو ناتو به تعهدات خود در آموزش نیروهای عراقی و خدمات استشاری برای تقویت آنها ادامه می‌دهد.

او از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف در 10 اکتبر سال جاری قدردانی و تأکید کرد که امریکا از تیم نظارت بین‌المللی وابسته با سازمان ملل و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

منبع
وزارت خارجه امریکا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا