سرخط خبرهاسیاسی

فرانسه در موصل کنسولگری افتتاح می کند

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر به نینوا و دیدار با جمعی از روحانیون مسیحی از قصد دولت فرانسه برای افتتاح کنسولگری در موصل خبر داد.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در کنفرانس بغداد به عراق سفر کرده امروز به نینوا رفت و از قصد کشورش برای افتتاح کنسولگری در موصل خبر داد.

وی در دیدار با جمعی از روحانیون مسیحی در کلیسای الساعة در موصل گفت: از نیروهای عراقی برای مقابله با داعش تشکر می کنم؛ آنها ابتدا از خاک خود دفاع کردند و سپس جامعه بین المللی به صحنه آمد.

مکرون با اشاره به نقش فرانسه در جنگ علیه ترورسم در فرانسه اظهار داشت: ما برای بازسازی موصل در اسرع وقت تلاش می کنیم و پروژه هایی از جمله افتتاح کنسولگری فرانسه در موصل داریم و با مقامات عراق برای بازگرداندن آوارگان به سرزمینشان اقدام می کنیم.

رئیس جمهور فرانسه یکی از دلایل عدم امکان بازگشت آوارگان به سرزمینشان را بدی وضعیت خدماتی موصل دانست و گفت: هزاران ایزدی منازل خود را ترک کرده و به علت حمله داعش آواره شدند و اکنون نیز به علت حملات ترکیه به آن منطقه علاوه بر برخی موانع دیگر، نمی توانند به سنجار بازگردند.

مکرون در ادامه تصریح کرد که فرانسه مایل به افتتاح کنسولگری و مدرسه در موصل است و در این راستا 60 میلیون دلار کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه فرانسه نقش موثری در زمینه آموزش ایفا می کند، گفت که افتتاح کنسولگری و مدرسه در موصل بسیار مهم است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا