اقتصادیسرخط خبرها

مذاکره عراق با 4 شرکت بین‌المللی برای تولید انرژی خورشیدی

وزارت برق عراق از مذاکرات با 4 شرکت بزرگ بین‌المللی برای تولید انرژی خورشیدی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد پس از تصمیم اخیر هیات دولت در تغییر نام این وزارتخانه به وزارت برق و انرژی تجدیدپذیر، هیچ اداره جدیدی مربوط به انرژی تجدیدپذیر ایجاد نخواهد شد.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق به الفرات گفت: هیچ اداره و بخش جدیدی افتتاح نخواهد شد و این وزارتخانه با قدرت به پیش‌بُرد پروژه‌های انرژی خورشیدی ادامه خواهد داد و پیشتر با شرکت چینی Power China بر سر تولید 2000 مگاوات برق توافق شد.

وی گفت: ما آماده امضای توافق با شرکت توتال فرانسه هستیم و با شرکت اماراتی «مصدر»، شرکت سعودی ایکو و شرکت سوئدی الکتریک در حال گفت‌وگو هستیم.

العبادی تاکید کرد: این مذاکرات و قراردادها برای پروژه‌های انرژی خورشیدی شامل همه استان‌ها خواهد بود.

پیش از این، وزارت برق عراق توافقی با شرکت چینی Power China برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تولید 2000 مگاوات انرژی برق امضا کرد که در مرحله نخست 750 مگاوات و در ادامه تا ظرفیت 2000 مگاوات خواهد رسید.

انرژی خورشیدی یکی از شکل‌های انرژی تجدید پذیر است که با پیشرفت تکنولوژی پیش از پیش در زندگی روزمره بشر تاثیر دارد.

انرژی خورشیدی همانگونه که از نام آن مشخص است انرژی حاصل از خورشید است که به انرژی گرمایی یا الکتریکی تبدیل می‌شود. این انرژی تمیزترین و فراوان‌ترین منبع انرژی تجدید پذیر است. امروزه فناوری‌های خورشیدی می‌توانند از این انرژی برای مصارف مختلف از جمله تولید برق، تأمین نور یک فضای داخلی راحت و گرم کردن آب برای مصارف خانگی، تجاری یا صنعتی استفاده کنند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا