سرخط خبرهاسیاسی

واکنش حماس و جهاد اسلامی به دیدار عباس و گانتس: هنوز خون کودکان فلسطینی خشک نشده است

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر دفاع اسرائیل را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر دفاع اسرائیل را محکوم کردند.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس، با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دیدار «محمود عباس» با «بنی گانتس» اقدامی غیر قابل قبول و محکوم و مصداق خروج از روحیه ملی حاکم بر ملت فلسطین است.

او گفت که این‌گونه دیدارها ادامه توهم سران فلسطینی در رام‌الله درباره امکان تحقق دستاوردی برای ملت فلسطین از طریق روند شکست‌خورده حل‌وفصل اختلافات است.

قاسم افزود که این رفتارها موجب تشدید شکاف سیاسی و پیچیده شدن وضعیت فلسطین می‌شود و برخی طرف‌ها در منطقه را به عادی‌سازی روابط با اشغالگران تشویق و موضع ضد عادی‌سازی فلسطینیان را تضعیف می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی نیز گفت که جنایت‌های اشغالگران و حملات و محاصره غزه سایه شوم خود را بر این دیدار انداخته بود و این دیدار در حکم دشنه‌ای در پهلوی فسطینیان است.

«طارق سلمی»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی، گفت که خون کودکانی که ارتش اشغالگران به دستور گانتس ریخته هنوز خشک نشده است.

وی افزود که تشکیلات خودگردان فلسطینی و رئیسی به توافق ملی فلسطینی پشت کرده و برای ازسرگیری گفت‌وگو با گروه‌های فلسطینی شرط‌هایی تعیین می‌کنند که در راستای منافع اشغالگران است اما برای ملاقات با سران اسرائیل مسابقه گذاشته‌اند.

صبح امروز  «حسین الشیخ»، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین، از دیدار شب گذشته «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل در رام الله خبر داد.

وی با انتشار توئیتی اعلام کرد که دو طرف درباره همه جوانب روابط فلسطین و اسرائیل گفت وگو کردند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا