سرخط خبرهاسیاسی

شبکه دولتی عراق همه برنامه های سیاسی خود را به مدت 30 روز متوقف می کند

گروه رسانه‌های دولتی عراق اعلام کرد که هرگونه برنامه سیاسی را که احتمال استفاده انتخاباتی از آن مطرح باشد به مدت 30 روز متوقف می‌کند.

میدل ایست نیوز: گروه رسانه‌های دولتی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به موجب قانون این گروه هرگونه برنامه سیاسی را که احتمال استفاده انتخاباتی از آن مطرح باشد به مدت 30 روز متوقف می‌کند.

براساس بیانیه رسمی گروه رسانه‌های دولتی عراق، این گروه با رعایت اصلی بی طرفی و حفظ تعادل، همه برنامه‌های سیاسی خود را که ممکن است در تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرد از 30 روز پیش از اجرای انتخابات متوقف می‌کند.

این بیانیه افزوده که در این راستا، همه رسانه‌های تابع این شبکه از مصاحبه با چهره‌های سیاسی و مقامات اجرایی نامزدشده در انتخابات خودداری می‌کند.

در این بیانیه آمده که گروه‌ رسانه‌های دولتی عراق در راستای ترویج انتخابات و تحکیم دموکراسی و تضمین بی طرفی و عملکرد حرفه‌ای به نامزدها فرصت برابر برای تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود در چارچوب تبلیغات انتخاباتی خواهد داد.

گروه رسانه‌های دولتی عراق (شبکة الاعلام العراقی) مجموعه‌ای از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و روزنامه و مجلات است که در سال 2003 تأسیس شد و از دولت عراق بودجه دریافت می‌کند بدون آنکه نهادی وابسته به حکومت باشد.

این گروه به لحاظ قانونی یک گروه مستقل از دولت است و دولت حق دخالت در عزل و نصب های آن را ندارد و عملا دستگاهی شبیه دستگاهی قضائی عراق است.

انتخابات عراق قرار است در 10 اکتبر 2021 برگزار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا