سرخط خبرهاسیاسی

عراق: ایران امروز صادرات گاز خود به عراق را 41 میلیون متر مکعب کاهش داد

وزارت برق عراق از کاهش ناگهانی 41 میلیون متر مکعب از صادرات گاز ایران خبر داد و تأکید کرد که این اقدام موجب کاهش 5500 مگاواتی تولید برق عراق شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از کاهش ناگهانی 41 میلیون متر مکعب از صادرات گاز ایران خبر داد و تأکید کرد که این اقدام موجب کاهش 5500 مگاواتی تولید برق عراق شده است.

در بیانیه رسمی وزارت برق عراق آمده که شبکه برق عراق امروز (چهارشنبه، اول سپتامبر) دچار بحران مکرر کاهش صادرات گاز از ایران شده است.

در این بیانیه آمده که ایران بدون اعلام علت مشخصی صادرات گاز خود را از 49 میلیون متر مکعب به 8 میلیون مکعب کاهش داده که در نتیجه 5500 مگاوات از تولید برق کشور کاهش یافته است.

این بیانیه افزوده که اين اقدام وزارت برق را در شرایط دشواری قرار داده اما این وزارتخانه در راستای تعهدات خود و با هماهنگی و همکاری وزارت نفت توانست بخشی از کمبود سوخت پیش آمده را تأمین کند.

وزارت برق عراق تأکید کرده که تماس‌های دیپلماتیک با وزارت نیروی ایران  وسفارت ایران در بغداد برای اطلاع از علل این تصمیم ناگهانی ادامه دارد و تازه‌ترین اطلاعات در این باره به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا