خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آیات عظام الفیاض، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی درگذشت آیت الله العظمی الحکیم را تسلیت گفتند

آیات عظام الفیاض، نوری همدانی و سبحانی از مراجع تقلید عراق و ایران در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله العظمی سید محمدسعید الحکیم را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: آیت الله محمد اسحاق الفیاض از مراجع تقلید عراق در پیامی درگذشت آیت الله العظمی سید محمد سعید الحکیم، مرجع عالیقدر تشیع در عراق را تسلیت گفت.

در پیام آیت الله الفیاض آمده است: با حزن و اندوه فراوان از درگذشت فقیه اهل بیت علیهم السلام، آیت الله العظمی سید محمد سعید الحکیم (قدس سره) که عمر مبارکش را در گسترش تعالیم اهل بیت و خدمت به مومنان و حوزه علمیه صرف کرد، با خبر شدیم.

آیت الله الفیاض، درگذشت این عالم و مرجع بزرگ را به امام زمان، حوزه های علمیه و خاندان بزرگوار الحکیم به خصوص فرزندان و برادران بزرگوار و همه مومنان تسلیت گفت.

ایشان از خداوند متعال خواست این مرحوم را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و ایشان را با اجداد مطهرش محشور کند و به خانواده، بستگان و دوستداران ایشان صبر دهد.

در پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در ایران نیز آمده است: در سالروز شهادت حضرت علی بن الحسین، زین العابدین(ع)، ارتحال عالم بزرگوار و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد سعید حکیم که از خاندان بزرگ علم و فقاهت ، جهاد و شهادت بودند، موجب تأثر و تأسف گردید.

در این پیام افزوده شده است: ایشان در کنار تالیف و تدریس معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل بیت عصمت وطهارت(ع) و تربیت طلاب علوم دینی هرگز از حق طلبی دست بر نداشت. جهاد فی سبیل الله و تحمل زندان حزب بعث در سالیان طولانی، از معظم له چهره ای ماندگار در احقاق الحق و ازهاق الباطل به یادگار گذاشت.

در این پیام تصریح شده است: اینجانب ارتحال این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی‌عصر (اروحنا له الفداء) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های‌ علمیه ‌نجف و قم، خاندان رفیع حکیم، مخصوصاً فرزندان معزز ایشان، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ایران نیز در پیامی درگذشت این عالم بزرگوار را تسلیت گفت.

در پیام ایشان آمده است: با اندوه و تاسف بسیار از وفات علامه آیت الله العظمی سید محمد سعید الطباطبایی الحکیم با خبر شدیم.

آیت الله سبحانی در ادامه پیامش افزود: این جهان یکی از علمای نادر خود را از دست داد که امکان پر کردن جای خالی ایشان وجود ندارد، ایشان یکی از ستون های مرجعیت دینی در نجف اشرف و جهان اسلام بود. ایشان عمر شریف خود را در راه خدمت به مذهب اهل بیت صرف کرد و آثار بسیار ایشان دلیلی بر تلاش های مخلصانه شان است.

آیت الله سبحانی درگذشت آیت الله العظمی الحکیم را به امام زمان (عج)، روسا و فضلای حوزه های علمیه نجف اشرف و خاندان الحکیم به خصوص فرزند صالح ایشان سید ریاض الحکیم تسلیت گفت.

آیت الله جوادی آملی نیز در پیامی رحلت این عالم مجاهد را تسلیت گفتند.

در پیام ایشان آمده: ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر آیه الله العظمی حاج محمد سعید حکیم ضایعه جبران ناپذیری برای امت اسلامی و سانحه سنگینی برای حوزه های علمیّه بود. این رخداد تلخ و مصیبت عظمی را به عموم پیروان قرآن و عترت به ویژه حضرت بقیه الله (أرواح من سواه فداه) تعزیت و به خاندان مکرّم حکیم تسلیت و علو درجه آن فقیه راحل را از خدای سبحان مسئلت داریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا