سرخط خبرهاسیاسی

سفر قریب الوقوع «مصطفی الکاظمی» به پاکستان

سفیر پاکستان در بغداد ضمن اعلام سفر قریب الوقوع الکاظمی به پاکستان، گفت که این سفر تاثیر مثبتی در روابط بین دو کشور خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: «احمد امجد علی»، سفیر پاکستان در بغداد از سفر قریب الوقوع «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به پاکستان خبر داد و گفت عراق و پاکستان در جریان سفر وی یادداشت های تفاهم و همکاری در زمینه های مختلف امضا خواهند کرد.

وی در گفت وگویی با روزنامه «الصباح» عراق گفت: عراق و پاکستان روابط مستحکمی دارند و مدت هاست روابط مهمی در عرصه دینی، فرهنگی و منافع مشترکی دارند.

سفیر پاکستان در بغداد افزود: سالانه 300 هزار زائر از پاکستان برای زیارت عتبات مقدسه به عراق می آیند، امسال شاهد تحول و روابط بین دو کشور و سفرهای متقابل بودیم که مهم ترین آن سفر وزیر خارجه پاکستان به بغداد و سفر وزیر خارجه عراق به پاکستان در ماه اوت بود.

احمد امجد علی در ادامه تاکید کرد که دو کشور همکاری خوبی در زمینه های مختلف از جمله نظامی و دفاعی دارند و شماری از دانشجویان و کارمندان وزارت دفاع عراق در ارتش پاکستان تحصیل می کنند.

سفیر پاکستان در عراق حجم مبادله تجاری بین دو کشور را 64 میلیون دلار اعلام کرد و گفت که این رقم مناسب نیست و پاکستان درصدد افزایش آن است.

وی درباره سفر قریب الوقوع الکاظمی به پاکستان طی روزهای آتی گفت که تاثیر مثبتی در سطح روابط بین دو کشور خواهد داشت و هدف از آن، تسریع و تحکیم بیشتر روابط دوجانبه است و در این سفر یادداشت های تفاهمی در زمینه ی فرهنگ و تجارت امضا خواهد شد.

سفیر پاکستان در بغداد گفت عراق نقش مهمی  در منطقه ایفا می کند و کنفرانس بغداد گام مثبتی بود و اشاره کرد که انتظار می رود انتخابات آتی عراق موفقیت آمیز برگزار شود تا عراق نقش بین المللی مهم خود در جهان را باز پس گیرد.

پیش از این وزیر خارجه عراق به پاکستان رفته، و به بررسی سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی به اسلام آباد پرداخته بود.

منبع
جریدة الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا