خبر اولسیاسی

نشست قریب الوقوع نمایندگان ترکیه و سوریه در بغداد

رسانه های ترکیه از نشست قریب الوقوع نمایندگان ترکیه و سوریه در بغداد خبر می دهند.

میدل ایست نیوز: رسانه های ترکیه، نشست قریب الوقوع «هاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات ملی ترکیه و «علی مملوک»، رئیس امنیت ملی سوریه را فاش کرده و گفتند دو طرف به زودی در دیداری که در بغداد برگزار خواهد شد به بررسی موضوعات مهمی خواهند پرداخت.

روزنامه «Türkiye Gazetesi»، ترکیه به نقل از «اسماعیل حقی بیکین»، رئیس اسبق اداره اطلاعات عمومی ترکیه گزارش داد که نشست بغداد آغاز یک روند جدید خواهد بود.

وی اشاره کرد که به دلیل وخامت روابط ترکیه و سوریه از نیمه سال 2011، دو طرف متحمل خسارت های مادی و معنوی بسیاری شدند.

این مسئول ترکیه ای گفت مهم ترین موضوعات نشست دو طرف، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و آوارگان خواهد بود و دو طرف وضعیت مناطقی را که در ارتباط مستحکم با ترکیه نظیر ادلب هستند برای تعیین نقشه راه جدیدی در روابط بین دو کشور بررسی خواهند کرد.

در همین راستا، «فرات التمیمی»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد که سیاست عراق اساسا مبتنی بر از میان برداشتن بحران های منطقه بین همه کشورها است که تاثیر و بازتاب مثبتی بر وضعیت داخلی عراق خواهد داشت.

وی در گفت وگویی با شبکه خبری «السومریة نیوز» گفت: عراق پیشتر میزبان کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت بین کشورهای همجوار، کشورهای عربی و برخی کشورهای دیگر جهان بوده بنابراین هر نشست دیگری که در عراق برگزار شود، بخشی از سیاست جدید عراق برای از میان برداشتن بحران ها و حل مشکلاتی است که عامل ویرانی منطقه بوده است.

التمیمی نسبت به نشست قریب الوقوع بین نماینده ترکیه و سوریه در عراق اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که اطلاعاتی رسمی در این خصوص در دست ندارد و بیان کرد که سوریه و ترکیه دو کشور همسایه عراق هستند و برقراری امنیت در هر کدام از آنها بازتاب مثبتی بر عراق خواهد داشت بنابراین از هرگونه نزدیکی روابط در منطقه و حل مشکلات مورد استقبال قرار می گیرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا