سیاسی

واکنش سخنگوی ائتلاف بین المللی به انهدام گروه تروریستی 7 نفره داعش در اقلیم کردستان

سخنگوی ائتلاف بین المللی در واکنش به انهدام یک شبکه‌ی تروریستی وابسته بە داعش در اربیل، بر تداوم حمایت از نیروهای امنیتی اقلیم کردستان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد: ما بە همکاری با نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم کردستان در نبرد با تروریسم متعهد هستیم.

وی امروز در حمایت از عملیات نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در توییتی نوشت: در تلاش‌های مداوم دولت اقلیم کردستان برای مبارزه با تروریسم، واحد ضد تروریسم وابسته بە شورای امنیت اقلیم کردستان، یک گروه تروریستی 7 نفره که قصد انجام اقدامات تروریستی در اربیل را داشتند منهدم کردند.

ماروتو در ادامه افزود: شرکای ما در اقلیم کردستان نقش مهم و موفقی را در مبارزه با داعش ایفا می‌کنند و ما متعهد به همکاری با آنها هستیم.

شورای امنیت اقلیم کردستان، روز گذشته، در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک تیم تروریستی 7 نفره‌ی وابسته به داعش و خنثی‌سازی نقشه تروریستی آنها در پایتخت اقلیم کردستان خبر داده بود.

این تیم تروریستی از ابتدای سال میلادی جاری، از سوی بخش امنیت گروه تروریستی داعش فعال شده و توسط یک سرکرده‌ی داعش معروف به “ابو حارث” به انجام عملیات تروریستی در شهر اربیل موظف شده بودند.

این تیم همچنین با هدف انجام عملیات تروریستی در بازار شهر اربیل و مورد هدف قرار دادن افراد خارجی و امنیتی، قصد واردکردن بمب آهن‌ربایی به اربیل را داشته‌اند. اما اعضای این شکبه‌ی تروریستی، با تلاش و هوشمندی تیم‌های “مدیریت کل سازمان ضد تروریسم” و “مدیریت آسایش اربیل” قبل از اجرای هرگونه اقدام تروریستی دستگیر شدند.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا