سرخط خبرهاسیاسی

تاکید الحلبوسی بر اهمیت حمایت اتحادیه اروپا از عراق در پرونده بازگرداندن آوارگان

رئیس پارلمان عراق و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بررسی روابط مشترک و همکاری بین عراق و اتحادیه اروپا علاوه بر پرونده آوارگان و انتخابات پارلمانی عراق پرداختند.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی» در دیدار با «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت حمایت اتحادیه اروپا از عراق در پرونده بازگرداندن آوارگان و تحقق ثبات برای کسانی که به مناطق اصلیشان باز می گردند، تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای رئیس پارلمان عراق، دو طرف در این دیدار به بررسی روابط مشترک و همکاری بین عراق و اتحادیه اروپا علاوه بر پرونده آوارگان و انتخابات پارلمانی عراق پرداختند.

رئیس پارلمان عراق بر اهتمام عراق برای تحکیم روابط با اتحادیه اروپا، توسعه چشم اندازهای همکاری همه جانبه تاکید کرد و از تلاش های اتحادیه اروپا در حمایت از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش تقدیر نمود.

وی همچنین به اهمیت حمایت از عراق در پرونده بازگرداندن آوارگان و تحقق ثبات برای کسانی که به مناطق اصلیشان باز می گردند، از طریق بازسازی و تامین خدمات در مناطق آزاد شده از دست داعش، اشاره کرد.

درخصوص پرونده انتخابات آتی عراق نیز الحلبوسی بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در نظارت بر انتخابات عراق به منظور تضمین سلامت آن و ایجاد اطمینان در نزد شهروندان با انتخاب نمایندگانشان که بیان کننده آرمان های آنها خواهند بود و برای تشویق آنها به مشارکت گسترده در انتخابات تاکید کرد.

از طرفی دیگر بورل حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از عراق به ویژه در پروندهه بازگرداندن آوارگان را اعلام و تاکید کرد که اتحادیه اروپا از طریق اعزام تیم های نظارتی از کمیساریای و پارلمان اروپا برای تضمین سلامت برگزاری انتخابات حمایت می کند.

جوزف بورل امروز به اقلیم کردستان می رود و با مقامات آن دیدار خواهد کرد.

وی پیشتر با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا