سرخط خبرهاسیاسی

جوزف بورل در دیدار با مسرور بارزانی: اقلیم کردستان عامل ثبات منطقه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان، ضمن اشاره به اینکه اقلیم عامل ثبات منطقه است، بر تداوم حمایت از آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان، در دیدار با «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر اهمیت نقش تیم‌های نظارتی اتحادیه اروپا در انتخابات آینده عراق تاکید کرد.

در این دیدار، بورل با اشاره به اهمیت جایگاه اقلیم کردستان به عنوان عامل ثبات در منطقه، بر تداوم همکاری و هماهنگی اتحادیه اروپا با اقلیم کردستان به ویژه در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان نیز ضمن قدردانی از موضع دوستانه اتحادیه اروپا در حمایت از اقلیم کردستان، بر اهمیت نقش تیم‌های نظارتی اتحادیه اروپا در انتخابات آینده عراق، به ویژه در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل در راستای برگزاری یک انتخابات سالم که حقوق و مطالبات اقلیت‌های مختلف عراق را تضمین کند، تاکید کرد.

مسرور بارزانی همچنین تاکید کرد که لازم است قانون اساسی عراق اجرا شود و عدالت و شراکت واقعی مبنای حکمرانی سالم در عراق قرار گیرند.

توسعه روابط اقتصادی میان اقلیم کردستان و اتحادیه اروپا، اصلاحات کابینه نهم دولت اقلیم کردستان، روابط اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، وضعیت آوارگان و پناهندگان در اقلیم کردستان و برخی موضوع‌های دیگر نیز در این دیدار مورد گفت وگو قرار گرفتند.

بورل روز گذشته وارد بغداد شد و با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در فرودگاه بین‌المللی اربیل مورد استقبال «صفین دزه‌ای»، مسئول اداره‌ روابط خارجی اقلیم کردستان قرار گرفت.
وی پیشتر با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان و «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دمکرات کردستان دیدار و گفت وگو کرد.
منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا