اقتصادیسرخط خبرها

عراق از ترکیه برای شرکت در کنفرانس «ایمنی سدها» دعوت کرد

وزیر منابع آبی عراق از ترکیه برای شرکت در کنفرانس ایمنی سدها که ماه آتی برگزار می شود، دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: عراق از ترکیه به صورت رسمی برای شرکت در کنفرانس «ایمنی سدها» که ماه آینده در سد موصل برگزار می شود، دعوت کرد.

وزارت منابع آبی عراق در بیانیه ای از پایان سفر «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق و نماینده ویژه نخست وزیر در امور آب به ترکیه خبر داد.

سفر وی به ترکیه که به مدت سه روز به طول انجامید، شامل مذاکراتی با «فیصل اراغلو»، نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه در امور آب و پاسخ به همه سوالات و بررسی برنامه کاری آتی درخصوص نقاط و محورهای بررسی شده بین طرفین بود.

وزیر منابع آبی عراق در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهوری ترکیه در امور آب، از وی و تیمی از متخصصان ترکیه ای در امور آب برای مشارکت در کنفرانس ایمنی سدها که اکتبر در سد موصل برگزار می شود، دعوت کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه در امور آب نیز ضمن استقبال از این دعوت، اعلام کرد که تیمی از کارشناسان ترکیه ای را برای مشارکت در این کنفرانس و اطلاع از آخرین فناوری های نوین مورد استفاده برای تضمین ایمنی سد اعزام خواهد کرد.

الحمدانی از اراغلو بابت حمایت و پشتیبانی ترکیه درخصوص دستیابی به توافق نهایی بر سر سهمابه و کاهش همه موانع مربوط به اجرای فعالیت های مشترک بین دو کشور تقدیر و تشکر کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا