سرخط خبرهاسیاسی

اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه درباره روند مذاکرات با عربستان و امارات و مصر

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که مذاکرات با مقامات عربستانی از کانال‌های گوناگون جریان دارد و این مذاکرات نتایج خوبی داشته است.

میدل ایست نیوز: «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه، تأکید کرد که این کشور از کانال‌های گوناگون با عربستان سعودی مذاکراتی دارد.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که بر این باور است که روابط ترکیه با عربستان به حالت عادی بازخواهد گشت و خوب خواهد شد و افزود که طرفین گام‌هایی در این مسیر برداشته‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود که مذاکرات با مقامات عربستانی از کانال‌های گوناگون جریان دارد و این مذاکرات نتایج خوبی داشته است.

چاوش اوغلو درباره روابط با امارات متحده عربی نیز گفت که ترکیه مشکلی با امارات ندارد و این امارات است که به عللی روابط خود را با ترکیه سرد کرده و افزود که دوستی دائمی یا دشمنی دائمی در روابط بین‌المللی معنا ندارد.

وی افزود که وضعیت مثبتی در روابط ترکیه با امارات پیش آماده که در صورت ادامه آن اوضاع به حالت درست خود برمی‌گردد.

چندی پیش «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات، در سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. پس از آن نیز اردوغان مذاکراتی تلفنی با «محمد بن زاید»، حاکم امارات و ولیعهد ابوظبی، داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره روابط با مصر نیز گفت که هیئت‌های دو کشور به مذاکرات و دیدارهای خود ادامه می‌دهند و افزود که احتمال بازگشت سفرای دو کشور به مأموریت‌هایشان مطرح است.

او گفت که ترکیه و مصر می‌توانند درباره منابع آبی نیز مذاکراتی داشته باشند که به نفع قاهره خواهد بود و افزود که همکاری بازرگانی میان دو کشور روند رو به رشد دارد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا