خبر اولسیاسی

فرمانده اسرائیلی: موشک های نقطه زن ایران در خاک سوریه، اسرائیل را نشانه گرفته است

فرمانده دفتر راهبردی و اداره سوم در ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توانسته موشک‌های نقطه‌زن خود را به صورت زمینی به سوریه برساند.

میدل ایست نیوز: یک فرمانده بلندپایه نظامی در اسرائیل با هشدار درباره خطر راهبردی موشک های نقطه زن و دوربرد ایران در سوریه و لبنان تهدید کرد که اگر جنگی با حزب الله در لبنان دربگیرد با همه جنگ های سابق اسرائیل متفاوت خواهد بود.

«تال کالمان»، فرمانده دفتر راهبردی و اداره سوم در ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل، در مصاحبه با نشریه «معاریو» گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توانسته موشک‌های نقطه‌زن دقیق خود را به صورت زمینی به سوریه برساند و آنها را به سمت نقاطی در اسرائیل نشانه گرفته است.

او حاضر نشده که تعداد این موشک‌ها را بگوید اما تأکید می‌کند که این موشک‌ها هر دو امتیاز دقت و بُرد زیاد را برخوردارند و همگی ساخت ایران هستند و افزود که «دشمنان اسرائیل هزاران موشک از این نوع دریافت خواهند کرد».

کالمان افزود که حزب الله لبنان به مرور زمان توانسته در تولید موشک پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد و هشدار داد که طی یک یا دو سال آینده بسیاری از مناطق اطراف اسرائیل شاهد نصب بسیاری از موشک‌های نقطه‌زن خواهد بود.

او در پاسخ به این سؤال که اسرائیل تا چه حد آمادگی حمله به چنین تأسیساتی را دارد گفت که معنای این حمله جنگ تمام‌عیار با حزب الله است و افزود که این پروژه یک تهدید راهبردی است که اسرائیل را دربرابر یک معضل بزرگ قرار می‌دهد.

این فرمانده نظامی اسرائیلی تأکید کرد که جنگ سوم با لبنان و حزب‌الله به علت نوع تهدید ناشی از این موشک‌ها با همه جنگ‌های سابق متفاوت خواهد بود و تهدید کرد که در چنین جنگی همه زیرساخت‌های لبنان هدف قرار خواهد گرفت.

وی افزود که پیش‌فرض اسرائیل این است که جنگ با حزب‌الله به معنای درگیری در میدان‌های سوریه و غزه و ایران است و تأکید کرد که ایران برای اسرائیل یعنی ایران به اضافه عراق و سوریه و یمن و لبنان و دیگر کشورها.

کالمان تأکید کرد که ایران در پی آن است که به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود و به علت ذخایر عظیم انرژی امکانات دستیابی به این جایگاه را هم دارد.

او افزود که حملات اسرائیل در عمق خاک سوریه با هدف جلوگیری از ایجاد گروه نیابتی برای ایران از نوع حزب‌الله در سوریه است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا