سرخط خبرهاسیاسی

احتمال تشکیل دولت بعد از دیدار امروز عون و میقاتی

منابع خبری اعلام کردند که نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان ظهر امروز برای گفتگو درباره تشکیل دولت این کشور به دیدار میشل عون در کاخ بعبدا می رود.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری لبنان امروز جمعه از دیدار ظهر امروز بین «میشل عون»، رئیس جمهوری و «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان برای تصمیم گیری درباره کابینه جدید دولت خبر داد.

منابعی در کاخ بعبدا به العربی الجدید گفتند که شرایط تا حد زیادی آماده است و بر سر وزرای دولت به جز وزیر اقتصاد که امروز تعیین تکلیف خواهد شد، توافق شده است.

دیدار بین عون و میقاتی پس از وقفه حدود دو هفته ای صورت می گیرد.

در همین راستا، میقاتی، در سخنانی اعلام کرد که در تماسی تلفنی با میشل عون، رئیس جمهوری کشورش گفت‌وگو کرده و از وی درخواست کرده است تا تاریخی را برای انجام دیدار میان آنها و ارائه ترکیب نهایی کابینه دولت جدید به او تعیین کند.

وی افزود: درباره تاریخ دیدار توافق شد و ترکیب دولت بعد از ظهر امروز اعلام خواهد شد.

میقاتی ادامه داد: هیچ یک سوم تعیین کننده‌ای برای هیچ طرفی در دولت وجود نخواهد داشت. مهم اعتماد و همبستگی ملت لبنان در مسیر تشکیل دوباره دولت است.

وی درباره چالش‌های موجود در مقابل دولت جدید و همبستگی میان اعضای آن تاکید کرد: پیشتر نیز گفته بودم که من دولت تشکیل نمی‌دهم بلکه یک تیم کاری را برای خدمت به لبنان تشکیل خواهم داد.

پیشتر منابع نزدیک به میقاتی تاکید کرده بودند که وی تنها پس دستیابی به توافق بر سر کابینه دولت به کاخ بعبدا خواهد رفت.

میقاتی 26 ژوئیه 2021 به تشکیل دولت جدید لبنان مکلف شد.

منبع
العربی الجدیدروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا