سرخط خبرهاسیاسی

ستاد عملیات مشترک: امریکا درخواستی برای ماندن نیروهای رزمی اش در عراق ارائه نکرده است

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت عراق درخواستی از امریکا مبنی بر ماندن نیروهای رزمی اش دریافت نکرده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق تاکید کرد که امریکا درخواستی برای ماندن نیروهای رزمی اش در عراق نداده است.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: کمیته مشترک عراق و امریکا اجرای نتایج گفت وگوی راهبردی بین دو کشور را آغاز کرده و آخرین موعد ماندن نیروهای رزمی امریکایی در عراق 31 دسامبر 2021 براساس توافق در گفت وگوی راهبردی بین دو کشور است.

وی درباره درخواست امریکا برای ماندن نیروهای رزمی اش در عراق تاکید کرد: عراق درخواستی از امریکا برای ماندن نیروهای رزمی اش در کشور دریافت نکرده است و همکاری بین دو کشور در زمینه آموزش و تبادل تجربه خواهد بود و تلاش مستمر با امریکا در زمینه مبارزه با داعش از طریق تبادل داده های اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد و هر زمان نیروهای امنیتی عراق به کمک هوایی نیاز داشته باشند امکان درخوست از امریکا وجود دارد.

الخفاجی با اشاره به اینکه شمار زیادی از نیروهای امریکایی در راستای اجرای نتایج گفت وگوی راهبردی از عراق خارج شده اند، تاکید کرد که امریکایی ها اردوگاه یا مراکزی به جز بخش ساده ای در پایگاه عین الاسد که در حال حاضر توسط عراق اداره می شود، و بخش کوچکی از پایگاه الحریر که توسط نیروهای امریکایی اداره می شود و اداره بخش اعظم آن به دست نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان است، ندارند.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک در پایان تصریح کرد که شمار کارشناسان، امکانات و توانایی های نظامی برای آموزش نیروهای امنیتی عراق که دولت به آن نیاز دارد، بر اساس نظر نهادهای امنیتی عراق مشخص خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته و در جریان دیدار «کنت مکنزی»، فرمانده سنتکام با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، مکنزی تاکید کرد که کاهش سطح حضور نظامی امریکا، پایبندی واشنگتن به رابطه راهبردی و گسترده خود با عراق در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره را تضعیف نخواهد کرد و این امر تنها بر اساس خروجی گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور انجام می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا