سرخط خبرهاسیاسی

تنش‌ها در کرانه باختری پس از بازداشت اسرای فراری فلسطینی

صدها فلسطینی در کرانه باختری در همبستگی با اسرای بازداشت توسط اسرائیل که اخیرا از زندان فرار کرده بودند، دست به تظاهرات زدند.

میدل ایست نیوز: صدها فلسطینی در کرانه باختری در همبستگی با اسرای بازداشت توسط اسرائیل که اخیرا از زندان فرار کرده بودند، دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات که در منطقه العارضه، القادی، عرابه، پیر پاشا در جنین روی داد، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نظامیان اسرائیلی روی داد.

صدها تن از شهروندان فلسطینی نیز در منطقه پیرپاشا جنین در برابر یعقوب القادی تجمع کرده و شعارهایی علیه اسرائیل سر دادند.

نیروهای امنیتی اسرائیل پیش از این اعلام کرده بودند دو نفر دیگر از شش زندانی فلسطینی که روز دوشنبه هفته پیش از یک زندان فوق امنیتی فرار کرده بودند شامگاه جمعه بازداشت شدند. تلاش برای کشف مخفیگاه و بازداشت دو فراری دیگر ادامه دارد.

پلیس اسرائیل می‌گوید این دو نفر در پارکینگ کامیون‌ها در شهری در شمال اسرائیل بازداشت شده اند.

رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه هفته گذشته خبر فرار شش نفر از زندان جلبوع را منتشر کردند. این افراد با حفر تونلی از سلول، خود را به خارج از محوطه زندان رسانده و فرار کردند.

پیش از این مقام‌های امنیتی خبر دستگیری دو عضو فراری گروه جهاد اسلامی در همین روز را منتشر کرده بودند. یعقوب القادری ۴۸ ساله و محمود عبدالله العارضه در شهر ناصره بازداشت شدند.

فرار شش عضو گروه جهاد اسلامی از زندان فوق امنیتی جلبوع در هفته گذشته، موجی از افتخار و غرور را در میان سازمان‌های نظامی-سیاسی فعال در اراضی اشغالی و نوار غزه به راه انداخته بود. در مقابل رسانه‌های اسرائیلی این ماجرا را به‌عنوان یک رسوایی امنیتی و نشانی از خلاء اطلاعاتی توصیف کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا