سرخط خبرهاسیاسی

بریتانیا: برنامه‌های گسترده‌ای برای اقلیم کردستان داریم

سرکنسول جدید بریتانیا در اقلیم کردستان اعلام کرد که طرح و برنامه های گسترده ای برای تقویت روابط کشورش با اقلیم و حمایت از کردستان دارد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق صبح امروز یکشنبه با «دیوید هنت»، سرکنسول جدید بریتانیا در اقلیم کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

بنابر آنچه در بیانیه ریاست اقلیم کردستان آمده است، بارزانی در این دیدار و ضمن استقبال از سرکنسول جدید بریتانیا، آغاز ماموریت وی در اقلیم را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای او، حمایت کامل خود از مسئولیت و ماموریت وی را اعلام کرد.

دو طرف در این دیدار بر تقویت روابط دوجانبه و گسترش زمینه های همکاری و شراکت بین اقلیم کردستان و بریتانیا تاکید کردند.

سرکنسول جدید بریتانیا در اقلیم کردستان اظهار داشت که طرح ها و برنامه های گسترده ای برای تقویت روابط کشورش با اقلیم کردستان دارد و او و تیمش برای اجرای این برنامه ها تلاش خواهند کرد.

هنت ضمن تاکید بر پایبندی بریتانیا به تداوم کمک به اقلیم کردستان و عراق و ثبات آن، همکاری و هماهنگی وزارت امور پیشمرگه در اقلیم کردستان با وزارت دفاع بریتانیا را تحسین کرد.

اقدام برای گسترش زمینه های تجار و بکارگیری سرمایه ها و فعالیت های بخش خصوصی دو طرف، اوضاع عمومی اقلیم کردستان و عراق، مشکلات اربیل و بغداد، تازه ترین تحولات جنگ با تروریسم و خطرات بازگشت داعش، انتخابات آتی عراق و تحولات منطقه و برخی مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین در این دیدار بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا