سرخط خبرها

اتحادیه اروپا ناظران انتخاباتی خود را به عراق می فرستد

اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد که هیئتی از کارشناسان را برای نظارت بر اجرای انتخابات پیش از موعد عراق اعزام می کند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد که هیئتی از کارشناسان را برای نظارت بر اجرای انتخابات پیش از موعد عراق اعزام می کند.

در بیانیه رسمی اتحادیه اروپا آمده که به درخواست کمیساریای عالی مستقل انتخابات تیمی ازجانب اتحادیه اروپا برای نظارت بر روند اجرای انتخابات پارلمانی عراق که در 10 اکتبر برگزار خواهد شد، اعزام می‌شود.

پیش از این «عبدالحسین الهنداوی»، مشاور ویژه نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات، تأکید کرد که بیش از 500 ناظر خارجی بر روند اجرای انتخابات در عراق نظارت خواهند داشت.

او در مصاحبه با نشریه رسمی «الصباح» عراق، گفت که عراق آماده میزبانی از 500 ناظر خارجی است و افزود که 130 ناظر از سازمان ملل و همین تعداد از اتحادیه اروپا و مابقی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و برخی از کشورهای دیگر ازجمله روسیه خواهد بود.

الهنداوی تأکید کرد که مسئولیت سازمان ملل و ناظران خارجی منحصر به نظارت بر روند اجرای انتخابات و ارزیابی نحوه رأی‌گیری می‌شود و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به لحاظ نبود تقلب و تخلف و امنیت و اعتمادسازی بهتر از انتخابات‌های سابق عراق باشد.

مشاور نخست‌وزیر عراق همچنین از تنظیم میثاق عملکرد انتخابات با همکاری سازمان ملل خبر داد و گفت که این میثاق تعهدی اخلاقی برای خودداری از هرگونه رفتاری است که به سلامت و شفافیت انتخابات آسیب بزند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا