خبر اولسیاسی

سفیر ایران در بغداد: لغو روادید با عراق مختص سفرهای هوایی و مربوط به بعد از اربعین است

سفیر ایران در بغداد گفت که فعلا تنها مسافران ایرانی که از طریق پرواز وارد عراق می‌شوند نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت.

میدل ایست نیوز: سفیر ایران در بغداد گفت که بر اساس نشست‌های مشترک انجام شده بین نخست وزیر عراق و مسوولان ایران، فعلا تنها مسافران ایرانی که از طریق پرواز وارد عراق می‌شوند نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) «ایرج مسجدی» بامداد دوشنبه در حاشیه سفر نخست وزیر عراق به مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص لغو روادید اظهار داشت: اجرایی شدن این تصمیم مربوط به بعد از آیین اربعین حسینی است.

وی گفت: فعلا لغو روادید برای سفر به عراق محدود به سفرهای هوایی خواهد بود اما ممکن است بعد از مدتی که بحران کرونا مدیریت شد و همه گیری کاهش پیدا کرد، لغو رواید به سفرهای زمینی نیز تسری پیدا کند.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: سفر نخست وزیر عراق و هیات همراه به تهران برای گسترش روابط مشترک در زمنیه سیاسی و اقتصادی و همکاری های فرهنگی و امنیت بود.

مسجدی گفت: مطابق نشست هایی که نخست وزیر عراق با رییس جمهوری و هیات دولت ايران داشت، قرار شد اقداماتی که در دست همکاری مشترک است، عملیاتی، اجرایی و به سرعت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات ایران از محل فروش گاز و برق به عراق و اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین به این کشور از دیگر مسائل مهم مطرح شده در نشست‌های مشترک الکاظمی و مسوولان ايران بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا