سرخط خبرهاسیاسی

احمد الصحاف: وزارت امور خارجه عراق در زمینه تقریب دیدگاه ها در منطقه، نقش آفرینی مطلوبی داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در دیدار با سفیر تونس در بغداد بر نقش آفرینی عراق برای تقریب دیدگاه ها در میان کشورهای همجوار تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق در دیدار با «رضا زقیدان»، سفیر جمهوری تونس در بغداد، بر اقدام وزارت امور خارجه عراق برای پایه گذاری روابط پایدار و تعاملی با کشورهای همجوار و اقدامات جمعی و نقش آفرینی موثر برای تقریب دیدگاه ها به منظور تضمین منافع مشترک تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه های تقویت همکاری رسانه ای بین وزارت امور خارجه عراق و تونس و امکان ارتقای سطح روابط دو کشور رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق توضیح داد که روابط بین دو کشور در سطح دوجانبه و چندجانبه از اهتمام مشترک برخوردار است و در چارچوب اهتمام دو طرف به برپایی یک رابطه نمونه مبتنی بر نزدیکی و پیوندهای برادری بین دو ملت قرار دارد.

وی با بیان اینکه عراق در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی داعش تجربه دارد و با اطمینان وارد این معرکه شده و پیروزی هایی محقق کرده، بر اهمیت هماهنگی و همکاری بین دو کشور برای مقابله با چالش ها و در راس آن پدیده تروریسم تاکید کرد.

الصحاف اشاره کرد که کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت بر ثبات دید عراق مبتنی بر تنوع بخشی به شراکت های اقتصادی و سرمایه گذاری در سایه وجود فرصت های امیدوارکننده در زمینه های مختلف در عراق تاکید داشته و وزارت خارجه در چارچوب دیپلماتیک از روندهای مذکور حمایت می کند.

از طرفی دیگر سفیر تونس در بغداد به اهتمام کشورش به تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و آمادگی برای همکاری همه جانبه اشاره کرد.

وی همچنین به اهتمام کشورش برای افتتاح خط پروازی مستقیم بین بغداد و تونس و تسهیل اعطای روادید به شهروندان عراقی اشاره کرد و اهتمام کشورش برای افزایش حجم تبادل تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بیان کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا