اقتصادیسرخط خبرها

وزیر انرژی اردن: برای تبدیل شدن به مرکز تبادل انرژی در منطقه تلاش می کنیم

وزیر انرژی و معدن اردن اعلام کرد این کشور در تلاش برای تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای برای تبادل انرژی در همه انواع آن است.

میدل ایست نیوز: «هاله زواتی»، وزیر انرژی و معدن اردن اعلام کرد این کشور در تلاش برای تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای برای تبادل انرژی در همه انواع آن است.

زواتی در حاشیه افتتاح کنفرانس آب و انرژی گفت: ما در تلاش هستیم تا اردن را به مرکز منطقه‌ای تبادل انرژی تبدیل کنیم، از جمله این پروژه‌ها می توان به خط لوله انتقال نفت خام عراق به بندر عقبه، انتقال انرژی برق به عراق و لبنان، پذیرش نفتکش‌ها و صادرات آن به کشورهای مجاور و چه بسا واردات نفت خام عراق و پالایش آن در پالایشگاه‌های اردن و سپس صادرات آن به کشورهای مختلف و انتقال انرژی به لبنان است.

وزیر انرژی اردن ادامه داد: گاز مصر از طریق اردن و سوریه به لبنان انتقال خواهد یافت همچنین ما در تلاش برای صادرات برق به عراق و فلسطین هستیم.

وی گفت: اردن حدود 88 درصد از انرژی مصرفی خود را وارد می کند.

زواتی اظهار داشت: دولت اردن در تلاش برای گسترش استفاده از گاز در کشور از طریق لوله‌کشی به منازل و مناطق صنعتی است.

وزیر انرژی اردن تصریح کرد: راهبرد انرژی اردن از سال 2020 تا 2030 بر 4 محور اصلی استوار است؛ امنیت و پایداری در دریافت انرژی و با قیمت مقبول، افزایش تکیه بر منابع داخلی، تنوع‌بخشی به منابع انرژی از طریق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تا از 21درصد کنونی در سال 2030 به 31 درصد برسد.

وی در پایان با اشاره به تلاش اردن برای توسعه دخیره آب در سدها، گفت: بخش کشاورزی با 70 درصد بیشترین مصرف آب در جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا