سرخط خبرهاسیاسی

کنفرانس بین المللی استرداد اموال غارت شده امروز در عراق آغاز شد

کنفرانس بین المللی استرداد اموال غارت شده صبح امروز با مشارکت دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای دادگستری و روسای دستگاه های قضایی و نظارتی و سازمان های مبارزه با فساد آغاز شد.

میدل ایست نیوز: کنفرانس استرداد اموال غارت شده امروز با مشارکت وزرای دادگستری کشورهای عربی در عراق آغاز شد.

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که کنفرانس استرداد اموال غارت شده، فرصت مهمی برای مبارزه با فساد است.

ابوالغیط امروز در سخنرانی اش در کنفرانس بین المللی استرداد اموال غارت شده گفت که کنفرانس استرداد اموال غارت شده فرصت مهمی برای مبارزه با فساد است و از تشکیل کنوانسیون عربی مبارزه با فساد در راستای تقویت کنوانسیون سازمان ملل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با فساد به شدت پیچیده و نیازمند همکاری مستمر است، تاکید کرد که اتحادیه عرب اهتمام بسزایی برای مبارزه با فساد می دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت مهم ترین دستاورد محقق شده کنوانسیون عربی برای مبارزه با فساد در سال 2010 است.

کنفرانس بین المللی استرداد اموال غارت شده صبح امروز با مشارکت بین المللی گسترده آغاز بکار کرد.

این کنفرانس تحت اشراف مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و با مشارکت دبیرکل اتحادیه عرب و شماری از وزرای دادگستری و روسای دستگاه های قضایی و نظارتی علاوه بر نمایندگانی از انجمن ها و سازمان ها، شخصیت های حقوقی، آکادمیک و رسانه ای عرب مرتبط با موضوع مبارزه با فساد برگزار می شود.

عراق از طریق این کنفرانس به بررسی مسائل مهم مرتبط با استرداد اموال غارت شده و منابع قاچاق شده، ایجاد راه های تضمینی برای تسهیل عملیات استرداد آنها و جلوگیری از تامین محیط ها و پناهگاه های امن برای آنها امیدوار است.

هدف از برگزاری این کنفرانس، همکاری کشورهای عربی و تلاش های اتحادیه عرب در مبارزه با فساد و باز پس گیری اموال غارت شده از طریق فساد است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقالسومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا