سرخط خبرهاسیاسی

بارزانی در دیدار وزیر دفاع بریتانیا: داعش همچنان خطری برای امنیت و ثبات عراق است

رئیس اقلیم کردستان عراق که به لندن سفر کرده است با «بین والاس»، وزیر دفاع بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق که به لندن سفر کرده است با «بین والاس»، وزیر دفاع بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم و نگرانی‌ها از بازگشت دوباره داعش رایزنی شد و دو طرف اتفاق نظر داشتند که داعش همچان خطری واقعی و تهدیدکننده امنیت و ثبات عراق، منطقه و جهان به شمار می‌رود و این امر نیازمند حمایت و پشتیبانی جامعه جهانی از عراق و اقلیم کردستان برای مقابله و نابودی این گروه تروریستی است.

وزیر دفاع بریتانیا ضمن اشاره تداوم مشارکت نیروهای این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد: لندن از بغداد و اربیل در مقابله با تروریسم حمایت کامل می‌کند و قدردان فداکاری‌ها و نقش نیروهای پیشمرگه و اقلیم کردستان در شکست داعش است.

از سوی دیگر، بارزانی ضمن تقدیر از نقش بریتانیا در حمایت از عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه تروریسم، کمک‌های نظامی بریتانیا را ارزنده دانست و به حضور مستشاران برای آموزش نیروهای پیشمرگه اشاره کرد.

دو طرف در پایان درباره اهمیت همکاری و هماهنگی میان پیشمرگه و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با تروریسم، اصلاحات در پیشمرگه، اوضاع امنیتی عراق و منطقه و پاره‌ای از مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا