سرخط خبرهاسیاسی

بررسی انتخابات و مبارزه با تروریسم در دیدار صالح و گوترش

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت و عدالت و سلامت در اجرای انتخابات پیش روی عراق تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت و عدالت و سلامت در اجرای انتخابات پیش روی عراق تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهوری عراق، «برهم صالح» در ادامه سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

او در این دیدار از حمایت و کمک بزرگ سازمان ملل به عراق در عرصه‌های گوناگون ازجمله برگزاری انتخابات و ارسال هیئت ناظران برای افزایش شفافیت و سلامت انتخابات پیش روی عراق قدردانی کرد.

برهم صالح ضمن تأکید بر اهمیت انتخابات پیش رو برای ملت عراق بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت و عدالت و سلامت در اجرای آن تأکید کرد.

او همچنین بر اهمیت تلاش‌ها برای تثبیت امنیت و ثبات در عراق و اهمیت تلاش برای کاهش تنش‌های منطقه و بازگشت عراق به جایگاه محوری خود در منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین خواستار همکاری کشورهای جهان در برابر چالش‌های دوران معاصر ازجمله مبارزه با خشونت و تروریسم و تغییرات زیست‌محیطی شد و تأکید کرد که عراق خواستار کمک و حمایت جامعه بین‌المللی برای تقویت برنامه‌های ملی خود در عرصه کاهش اثرات زیست‌محیطی و فرهنگ‌سازی برای اقتصاد سبز است.

گوترش نیز در این دیدار از پیشرفت‌های عراق و تلاش‌های این کشور برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای را شایسته تحسین دانست و تأکید کرد که سازمان ملل به حمایت خود از عراق و امنیت و ثبات در این کشور ادامه می‌دهد.

 

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا