اجتماعیخبر اول

افتتاح نخستین باشگاه ویژه بانوان در موصل + تصاویر

Feminine Corner نخستین باشگاه ویژه بانوان (محل اجتماع) در عراق است که در شهر موصل افتتاح شده است.

میدل ایست نیوز: نخستین باشگاه ویژه بانوان (محل اجتماع) در شمال عراق در موصل، که تا پیش از سال 2017 جولانگاه گروه تروریستی داعش بود، افتتاح شد.

این باشگاه تحت عنوان «Feminine Corner» (گوشه زنانه) به یکی از زیباترین محله های شهر موصل مرکز استان نینوا اشراف دارد.

«صهباء نزار»، موسس این باشگاه در گفت وگویی ویژه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: فکر باشگاه و محل اجتماع یا مکانی ویژه بانوان از زمان 15 سالگی همراه من بود، آن هنگام که می دیدم نزدیکان و خانواده همواره از نبود مکانی ویژه برای آنها که به خنده بدون هیچ محدودیتی بپردازند و کودکان را در محلی امن رها کرده تا بازی کنند و خود بدون هیچ نگرانی، خوشی کنند، رنج می برند.

وی دلیل نامگذاری این باشگاه به Feminine Corner را این عنوان کرد که در هر گوشه از آن، مکان متمایزی برای میهمانان گرامی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال یک گوشه ای به کودکان اختصاص یافته و گوشه ای دیگر به عنوان نمایشگاهی از نقاشی های بانوان استفاده می شود.

نزار در ادامه اشاره کرد که در گوشه ای از این باشگاه، قفسه های کتاب برای عاشقان خواندن و مطالعه قرار گرفته است و از گوشه دیگر آن به عنوان بازار موقت فروش صنایع دستی بانوان استفاده می شود.

موسس این باشگاه عنوان کرد که بانوان از سنین مختلف به این مکان می آیند و از رستوران آن که متناسب با همه سلیقه ها است و غذاهای غربی، شیرینی، شربت های خنک و نوشیدنی های گرم دارد، بهره می برند.

وی گفت این پروژه بیش از 15 فرصت شغلی ایجاد کرده و امکان افزایش آن در آینده وجود دارد.

این باشگاه دارای کتابخانه، نمایشگاه صنایع دستی، رستوران، کافه، بوفه صبحانه، محل بازی کودکان، محل آموزش نقاشی، خطاطی و موسیقی و سایر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است.

گفتنی است موصل دومین شهر پرجمعیت عراق پس از بغداد، در تابستان 2017 با پیشروی نیروهای امنیتی عراق، از چنگ گروه تروریستی داعش رهایی یافت.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا