سرخط خبرهاسیاسی

ایران: نشانه های جدی از آب شدن یخ روابط میان ایران و عربستان دیده می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه ای از وجود نشانه های جدی درباره آب شدنِ یخ روابط بین ایران و عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد در مصاحبه ای از وجود نشانه های جدی درباره آب شدنِ یخ روابط بین ایران و عربستان خبر داد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که آیا یخ روابط ایران و عربستان با توجه به صحبت های دیشب پادشاه عربستان در حال آب شدن است گفت: نشانه های جدی دیده می شود.

صبح امروز نیز خطیب زاده درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چند دور گفتگو و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگو‌های خوبی شده است.

خطیب زاده تاکید کرد: این گفتگو‌ها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی نیز در سطح مناسبی پیام‌ها رد و بدل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: فکر می‌کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مشکلات در منطقه، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه‌ای برسیم، ما می‌توانیم رابطه پایدار و خوبی میان دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.

پیش از این مقامات ایران و عراق و عربستان از برگزاری 4 دوره مذاکرات ایران و عربستان در بغداد با وساطت دولت عراق خبر داده بودند.

منبع
صدا و سیمای ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا