سرخط خبرهاسیاسی

خطیب زاده: ایران و عربستان می‌توانند رابطه پایدار و خوبی داشته باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات در پرونده ایران و عربستان گفت: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی صورت گرفته است.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تماس های منظم تری را با عربستان سعودی داشتیم، اظهار داشت: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی صورت گرفته است.

وی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چند دور گفتگو و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی شده است.

این مقام وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: «در خصوص امنیت خلیج فارس نیز پیشرفت در گفتگوها خیلی جدی بوده است.»

خطیب زاده تاکید کرد: این گفتگوها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی نیز در سطح مناسبی پیامها رد و بدل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در عین حال اظهار داشت: فکر می کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مشکلات در منطقه، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه ای برسیم، ما می توانیم رابطه پایدار و خوبی میان دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.

پیشتر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کشورش با ایران منجر به اعتمادسازی شود.

پادشاه عربستان سعودی اظهار داشت: ایران کشور همسایه ماست و امیدواریم که مذاکرات ما با این کشور به اعتمادسازی منجر شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا