سرخط خبرهاسیاسی

مکرون در دیدار میقاتی: اصلاحات اقتصادی باید فورا آغاز شود

رئیس جمهوری فرانسه، در دیدار نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد که کشورش به حمایت از لبنان ادامه می‌دهد و افزود که دولت لبنان باید دست به اصلاحات فوری بزند.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، در دیدار نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد که کشورش به حمایت از لبنان ادامه می‌دهد و افزود که دولت لبنان باید دست به اصلاحات فوری بزند.

به گزارش «الشرق الاوسط»، مکرون که امروز (جمعه 24 سپتامبر) در پاریس میزبان «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، بود گفت که لبنان می‌تواند روی فرانسه حساب کند و فرانسه همچنان دست در دست لبنان قرار می‌دهد و از شهروندان لبنانی حمایت می‌کند چنان‌که تا امروز نیز از ارتش لبنان حمایت کرده و می‌کند.

او گفت که همه می‌دانند روند تشکیل دولت لبنان با چه موانعی مواجه شده و افزود که نخست‌وزیر لبنان متعهد شده که به اصلاحات ضروری دست زند به‌خصوص که بخش بانکی لبنان اصلاحات گسترده‌ای لازم دارد.

مکرون تأکید کرد که لبنان باید مذاکرات ضروری خود با صندوق بین‌المللی پول را آغاز کند و برای مبارزه با فساد و تقویت حکومت تلاش کند.

میقاتی نیز گفت که دولتش به اصلاحات لازم دست خواهد زد تا اعتماد جامعه بین‌المللی را جلب کند و افزود که در دیدار با رئیس جمهوری فرانسه بر عزم خود برای اجرای اصلاحات در اسرع وقت تأکید کرده است.

او تأکید کرد که حمایت فرانسه اهمیت ویژه‌ای برای لبنان دارد زیرا فرانسه قلب جامعه جهانیِ حامی لبنان است و افزود که لازم می‌داند بابت این حمایت از مکرون قدردانی کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا