سرخط خبرهاسیاسی

پیگیری اتصال شبکه برق در نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق و مصر و اردن در نیویورک

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه عراق و مصر و اردن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست سه‌جانبه وزرای خارجه عراق و مصر و اردن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، این نشست روز پنج‌شنبه (23 سپتامبر) با حضور «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، سامح شکری وزیر خارجه مصر، و ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با هدف پیشبرد روند همکاری‌ها میان سه کشور و بررسی مسائل مورد اهتمام مشترک برگزار شد.

در این نشست سازوکار همکاری مشترک که موجب افزایش مناسبات میان کشورها شده مورد تقدیر قرار گرفت و حاضران ضمن تأکید بر حمایت از اجرای انتخابات پیش از موعد در عراق، موفقیت در اجرای آن را آرزو کردند.

همچنین سه کشور بر اهمیت آغاز اجرای پروژه‌های مورد توافق در عرصه‌های انرژی و برق و تعیین جدول زمانی برای آن پروژه‌ها و همچنین تعیین طرفی برای پیگیری آن تأکید کردند.

در این دیدار تازه‌ترین تحولات منطقه و جهان و بازتاب آنها بر مسائل داخلی سه کشور بررسی شد و حاضران بر ضرورت ایجاد زمینه مشترک مناسب برای گسترش روابط کشورهای منطقه تأکید کردند.

حاضران در این نشست توافق کردند که جلسه بعدی خود را در آینده بسیار نزدیک در امان برگزار کنند و در آن روند اجرای پروژه‌های اتصال شبکه برق سه کشور بررسی شود.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا