سرخط خبرهاسیاسی

تقدیر حماس از موضع دولت عراق در مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل

سخنگوی حماس تاکید کرد که عراق از جمله کشورهایی است که همواره حامی مسئله فلسطین و مبارزات عادلانه فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست بوده است.

میدل ایست نیوز: «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس از موضع دولت عراق در حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با اسرائیل تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قاسم تاکید کرد که عراق از جمله کشورهایی است که همواره حامی مسئله فلسطین و مبارزات عادلانه فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست بوده است.

وی تمامی کشورهای منطقه را به مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل و حمایت از ملت و قضیه عادلانه فلسطین فراخواند.

لازم به ذکر است که روز جمعه گذشته کنفرانسی در اربیل عراق موسوم به “صلح و استرداد” برگزار شد که شرکت کنندگان در آن از عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام حمایت کرده بودند.

در پی برگزاری این کنفرانس، نهاد ریاست جمهوری عراق طی بیانیه ای ضمن محکومیت آن، بر موضع ثابت عراق در پشتیبانی از مسئله فلسطین و احقاق همه حقوق مشروع فلسطینیان، مخالفت قاطع بغداد با موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد و ضرورت احترام به اراده و خواست مردم عراق و تصمیم ملی مستقل آنها یادآور شد.

دفتر نخست وزیری عراق نيز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عراق نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نمی‌پذیرد.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا