سرخط خبرهاسیاسی

حمله هوایی «کم‌سابقه» روسیه به نیروهای مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه

در حمله هوایی «کم‌سابقه» روسیه به منطقه تحت کنترل ترکیه و متحدان این کشور در شمال سوریه دستکم 7 فرد مسلح طرفدار آنکارا کشته شدند.

میدل ایست نیوز: به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، در حمله هوایی «کم‌سابقه» روسیه به منطقه تحت کنترل ترکیه و متحدان این کشور در شمال سوریه دستکم 7 فرد مسلح طرفدار آنکارا کشته شدند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، این هفت نفر عضو گروه الحمزه و طرفدار ترکیه بودند که در حمله هوایی نیروهای روسی به منطقه جبل الاحلام در حومه شهر عفرین در استان حلب کشته شدند و 11 نفر دیگر از اعضای این گروه زخمی شدند.

«رامی عبدالرحمن»، مدیر مرکز مذکور اظهار داشت هواپیماهای روسی از روز شنبه گذشته حملاتی به عفرین انجام داده‌اند که در نوع خود «کم‌سابقه» توصیف می‌شود

در همین رابطه، مسئول روابط عمومی «ارتش ملی» که از گروه‌های مخالفت دولت سوریه تشکیل شده است، تاکید کرد:پیام روسیه در اعمال فشار بر تُرک‌ها کاملا روشن و آشکار است و مسکو می‌خواهد تاکید کند که هیچ گونه خط قرمزی برای فعالیت‌ها و اهداف نظامی این کشور در سوریه وجود ندارد.

به گزارش منابع رسانه‌ای، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی پس از بازگشت از نشست اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 29 سپتامبر جاری در شهر سوچی روسیه دیدار خواهد کرد.

به نظر می‌رسد مساله ادلب سوریه، بحث قره باغ و همچنین اوکراین در مرکزیت مذاکرات دو طرف خواهد بود.

از ششم مارس سال 2020 میلادی توافق آتش‌بس میان دولت سوریه و گروه‌های مورد حمایت ترکیه در منطقه ادلب و شمال حلب امضا شده است.

نیروهای ارتش ترکیه به همراه گروه‌های سوری مخالف دمشق در مارس 2018 میلادی با حمله به عناصر کُرد مسلح که آنکارا آنها را تروریست قلمداد می‌کند، بر منطقه عفرین مسلط شدند.

در جریان بیش از ۱۰ سال جنگ داخلی سوریه، بیش از ۵۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده اند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا