سرخط خبرهاسیاسی

دیدار فؤاد حسین با عضو شورای امنیت ملی امریکا و معاون وزیر خارجه این کشور

بررسی گام های اجرای خروج امریکا از عراق و روابط ایران و امریکا در دو دولت جدید مستقر در تهران و واشنگتن از محورهای گفت وگوی وزیر خارجه عراق با این دو مقام برجسته امریکایی بود.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق با «برت مک گورک»، عضو شورای امنیت ملی امریکا و هماهنگ کننده کاخ سفید در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا درباره گام های اجرای خروج امریکا از عراق گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه عراق در محل اقامت خود در نیویورک و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با «یایل لمبرت»، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک نیز دیدار کرد.

حسین در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه بین عراق و امریکا به ویژه روابط نظامی و امنیتی و سازوکار اجرای گام هایی که در گفت وگوی راهبردی توافق شده، پرداختند.

اوضاع منطقه ای و تحولات کنونی در آن و روابط عراق با کشورهای منطقه از دیگر محورهای گفت وگوی وزیر امور خارجه عراق و عضو شورای امنیت ملی امریکا بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد عراق به دنبال این است که از طریق نقش محوری خود، عامل و منبع ثبات و آرامش و میانجیگری برای حل اختلافات بین برخی کشورهای منطقه باشد.

مک گورک و معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاور نزدیک نیز از تلاش های عراق در تقویت صلح و ثبات در منطقه و تلاش های این کشور از طریق کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت، تقدیر کردند.

روابط امریکا و ایران و تاثیرات آن بر روابط بین کشورهای منطقه در سایه دو دولت جدید ایران و امریکا نیز از محورهای گفت وگوی وزیر امور خارجه عراق با مک گورک و لمبرت بود.

فؤاد حسین پیشتر در دیدار با نماینده ویژه امریکا در امور ایران به بررسی روابط امریکا و ایران و راه های برگزاری نشست هایی در آینده بین طرفین پرداخته بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا