خبر اولسیاسی

جزئیات جدیدی از نشست اربیل با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل

استاندار اربیل در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح جزئیات جدیدی از نشست برگزار شده در اربیل با موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل پرداخت.

میدل ایست نیوز: «امید خوشناو»، استاندار اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی امروز جزئیات جدیدی از تجمع تحت عنوان «صلح و استرداد» که خواستار عادی سازی روابط بین عراق و اسرائیل شده بود، اعلام کرد.

وی در این کنفرانس گفت که این نشست که در روز جمعه برگزار شده، هیچ ارتباطی با دولت اقلیم کردستان و دولت محلی در اربیل ندارد.

استاندار اربیل در این رابطه توضیح داد: کسانی که این تجمع را برگزار کردند، یک بار درخواست داده و ما به دلیل ویروس کرونا رد کردیم و برای بار دوم درخواست دادند که به وزارت داخله اقلیم ارجاع داده شد که مجددا با این درخواست مخالفت شد اما از این موضوع تحت عنوان کارگاه در یکی از هتل های اربیل تحت عنوان «آزادی و همزیستی» بین طیف های مختلف جامعه برگزار شد.

خوشناو با اشاره به اینکه در این تجمع به مسائلی مخالف با سیاست های دولت اقلیم و عراق پرداخته شد، تاکید کرد که این گروه از فضای آزاد که سازمان های مدنی در اقلیم از آن بهره مند هستند، سوء استفاده کردند.

وی در ادامه تصریح کرد که شماری از حاضران در این نشست هر روز توضیحاتی درباره مشارکت در این نشست ارائه می کنند و می گویند برای موضوع عادی سازی روابط به این تجمع نرفته اند.

استاندار اربیل با بیان اینکه گفته می شود این تجمع تحت نظر اقلیم کردستان برگزار شده، تاکید کرد هیچ شخصی از دولت و ملت کردستان و هیچ کردی در این تجمع شرکت نکرد.

وی گفت برخی از مشارکت کنندگان عرب های مقیم اربیل بودند و اکثر شرکت کنندگان از مناطق دیگر عراق بودند که به اربیل آمده بودند و برخی نیز از خارج از عراق شرکت کرده بودند.

دولت فدرال عراق احکام جلب حاضران در این تجمع را صادر کرد و باید اقدامات در حق آنها انجام شود.

وی اظهار داشت درست است آنها در اربیل تجمع کردند اما دولت فدرال عراق باید آنها را دستگیر کند زیرا در محدوده دولت فدرال عراق هستند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا