سرخط خبرهاسیاسی

تلاش‌ مجدد عراق برای گفت‌وگو با ایران درباره پرونده رودخانه‌های مرزی

وزارت منابع آب عراق اعلام کرد در صدد تلاش دوباره برای گفت‌وگو با ایران درباره پرونده رودخانه‌های مرزی و تقسیم عادلانه آب است.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع آب عراق اعلام کرد در صدد تلاش دوباره برای گفت‌وگو با ایران درباره پرونده رودخانه‌های مرزی و تقسیم عادلانه آب است.

اغلب استان‌های عراق از چندین ماه پیش به دلیل موج خشکسالی بی‌سابقه ناشی از بارش‌های اندک در سال جاری و کاهش ورود آب از رودخانه‌های مرزی با قطعی آب به خصوص برای استفاده‌های کشاورزی و نابود شدن زمین‌های زراعی به دلیل بالا رفتن سطح شوری آب دست به گریبان هستند.

در همین رابطه، «علی ثامر»، سخنگوی وزارت منابع آب عراق تاکید کرد: سفر «مصطفی الکاظمی» به همراه هیاتی عالیرتبه از جمله وزیر منابع آب به تهران مهم بود و در این سفر شاهد نشست‌های وزیر منابع آب با مسئولان مربوطه در دولت ایران بودیم.

ثامر گفت: در این نشست‌ها درباره چندین محور مربوط به پرونده آب گفت و گو و توافق شد تا دیدارهای فنی میان هیات های دو کشور ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان عراقی در این گفت‌وگوها به دنبال تضمین حقابه عراق هستند، تاکید کرد: وزارت منابع آب از هر گامی برای هماهنگی مشترک و ارتباط بیشتر در این پرونده مهم برای تامین حقابه خود استقبال می کند.

دولت عراق در ژوئیه گذشته تهدید کرد بر اساس توافقات مربوط به تقسیم آب رودخانه‌های بین‌المللی و برای دست یافتن به حقابه خود از ایران به نهادهای بین‌المللی متوسل خواهد شد، اما تاکنون اقدامی در راستای بین‌المللی‌سازی این پرونده صورت نگرفته است.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا