سرخط خبرهاسیاسی

سفیر ترکیه در عمان: روابط دو کشور شاهد جهشی بزرگ است

سفیر ترکیه در عمان مناسبات دو کشور را «ممتاز» توصیف کرد و گفت: این روابط شاهد جهشی بزرگ است.

میدل ایست نیوز: «عائشه سوزان اصلوار»، سفیر ترکیه در عمان مناسبات دو کشور را «ممتاز» توصیف کرد و گفت: این روابط شاهد جهشی بزرگ است.

اصلوار با بیان اینکه طی 10 سال گذشته همکاری دو کشور بر اساس منافع مشترک افزایش یافته است، اظهار داشت: همکاری آنکارا و مسقط در زمینه دفاعی همزمان با سفرهای آتی هیات‌های عالیرتبه دو کشور شاهد پویایی و فعالیت پررنگی خواهد بود.

سفیر ترکیه در زمینه اقتصادی گفت: از سال 2017 و 2018 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش مستمری داشته است و حجم مبادلات ترکیه و عمان با افزایش 55 درصدی در مقایسه با سال 2016 به بیش از 500 میلیون دلار رسید.

اصلوار افزود: در سال 2019 میلادی حجم تجارت‌مان به 860.9 میلیون دلار رسید که 634.4 میلیون دلار سهم صادرات و 226.5 میلیون دلار سهم واردات بوده است.

وی گفت: البته به دلیل کاهش قیمت نفت و اپیدمی کرونا در سال 2020 شاهد کاهش محدود حجم مبادلات بودیم و این رقم در این سال به 854.1 میلیون دلار رسید.

اصلوار درباره حضور شرکت‌های ترکیه‌ای در عمان گفت: نزدیک به 35 شرکت ترکیه‌ای در عمان حضور دارند و اغلب در زمینه پیمانکاری و مهندسی مشغول به فعالیت هستند و تاکنون پروژه‌هایی به ارزش 7 میلیارد دلار اجرا کرده اند که اکثر آنها تکمیل شده است.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا