اقتصادیسرخط خبرها

قرارداد جدید قطر با چین برای صادرات سالانه 3.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع

شرکت نفت قطر و شرکت ملی نفت فلات قاره چین قراردادی خرید و فروش بلندمدتی به مدت 15 سال برای صادرات سالانه 3.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع قطر به چین امضا کردند.

میدل ایست نیوز: شرکت نفت قطر امروز چهارشنبه قرارداد خرید و فروش بلندمدتی با یکی از واحدهای وابسته شرکت ملی نفت فلات قاره چین (سینوک) امضا کرد که به موجب آن سالانه 3.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع به مدت 15 سال از ژانویه 2022 به چین صادر می کند.

«سعد بن شریده الکعبی»، مدیرعامل شرکت نفت قطر گفت امضای این قرارداد نشان دهنده تقویت روابط قوی بین دو شرکت است.

وی نسبت به تداوم تامین نیازهای فزاینده چین به انرژی پاک که گاز طبیعی مایع آن را فراهم می کند، ابراز خرسندی کرد.

مقامات قطر ارزش این قرارداد برای صادرات گاز طبیعی مایع به چین را اعلام نکردند.

با امضای قرارداد جدید، صادرات گاز طبیعی مایع قطر به چین به بیش از 15.5 میلیون تن در سال می رسد که حدود 20 درصد کل صادرات قطر از گاز طبیعی مایع است.

گفتنی است قطر سالانه 78 میلیون تن گاز مایع طبیعی صادر می کند.

قطر در ابتدای ماه ژوئیه قرارداد خرید و فروش بلندمدتی با شرکت شل امضا کرد تا به موجب آن سالانه و به مدت ده سال یک میلیون تن گاز طبیعی مایع به چین صادر کند که تحویل آن از ژانویه 2022 آغاز می شود.

شرکت نفت  قطر در ماه مارس نیز توافقنامه بلندمدتی با شرکت سینوپک چین برای صادرات دو میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کرد که تحویل آن نیز از ژانویه 2022 آغاز خواهد شد.

شرکت قطری و شرکت چینی سینوپک از سال 2009 با یکدیگر همکاری دارند و نخستین محموله گاز طبیعی مایع قطر به این شرکت در چین در همان سال تحویل داده شد.

شرکت نفت قطر در تلاش است تولید گاز طبیعی مایع را با توسعه میدان گازی شمال تا 63 درصد افزایش دهد و تا سال 2027 به 126 میلیون تن برساند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا