سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه: به اندازه امریکا و روسیه حق داریم که به سوریه نیروی نظامی بفرستیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که ترکیه منتظر نمی‌ماند تا غربی‌ها نیروهایشان را برای حمایت از مخالفان سوریه به منطقه اعزام کنند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرد که ترکیه به اندازه امریکا و روسیه حق دارد که برای حفظ امنیت خود به سوریه نیروی نظامی بفرستد.

«ابرهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت که ترکیه منتظر نمی‌ماند تا غربی‌ها نیروهایشان را برای حمایت از مخالفان سوریه به منطقه اعزام کنند.

او گفت که ترکیه در سال‌های 2015 تا 2017 پیشنهاد ایجاد منطقه پروازممنوع را مطرح کرد تا افراد کمتری از ساکنان سوریه مجبور به ترک این کشور شوند اما این فرصت از دست رفت و افزود که هم اکنون نیز 2.5 میلیون شخص به علت وجود نیروهای ترکیه، در ادلب مانده اند و مهاجرت نکرده‌اند.

کالین گفت که دوستان ترکیه در غرب طوری رفتار می‌کنند که انگار ترکیه یک کشور اشغالگر در سوریه است و افزود که ترکیه هیچ طمعی به خاک سوریه ندارد و حضور نیروهایش در سوریه برای حفاظت از امنیت «ترکیه و شهروندان سوریه» است.

او متهم شدن ترکیه به نقض قوانین بین‌المللی در سوریه را رد کرد و گفت که طرف‌هایی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند حکومت سوریه و حزب کارگران کردستان هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از رسانه‌های غربی بابت تمرکز بر حضور نظامی ترکیه در سوریه انتقاد کرد و گفت که همان‌طور که به روسیه و امریکا حق داده می‌شود که وارد خاک سوریه شوند ترکیه هم از این حق برخوردار است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا