سرخط خبرهاسیاسی

هیاتی از حماس برای مذاکره درباره تبادل اسرا با اسرائیل به قاهره سفر می‌کند

منابع آگاه مصری اعلام کردند مسئولان دستگاه اطلاعاتی این کشور از رهبران حماس دعوت کرده‌اند برای گفت‌وگو درباره پرونده تبادل اسرا به قاهره سفر کنند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه مصری اعلام کردند مسئولان دستگاه اطلاعاتی این کشور از رهبران حماس دعوت کرده‌اند ضمن سفر به قاهره درباره پرونده تبادل اسرا به صورت غیر مستقیم با اسرائیل گفت‌وگو کنند.

منابع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: رهبران حماس از این درخواست مصر استقبال کردند و قرار است فردا هیاتی بلندپایه از حماس در قالب دو هیات به قاهره سفر کنند.

منابع یاد شده گفتند: هیات اول فردا از نوار غزه با گذشت از گذرگاه رفح به قاهره خواهد رسید و یحیی سنوار، فرمانده حماس در غزه و «خلیل الحیه» معاون وی و روحی مشتهی و مروان عیسی دیگر اعضای دفتر سیاسی این گروه در این هیات حضور دارند.

هیات دوم نیز به ریاست «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و دو تن دیگر با هواپیما از قطر به قاهره سفر خواهند کرد.

به گفته منابع یاد شده، هیات حماس در این دیدار درباره قرارداد تبادل اسرا و ترتیبات مصر برای آغاز بازسازی غزه در سایه تماس‌های طرف مصری با اسرائیلی‌ها رایزنی خواهد کرد.

«زاهر جبارین»، عضو دفتر سیاسی حماس پیش از این تاکید کرده بود پرونده تبادل اسرا برای کسانی که می‌توانند شروط مقاومت را تحقق بخشند، باز است.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا