اقتصادیسرخط خبرها

سوریه به دنبال حذف یارانه از نان، مواد غذایی و حامل‌های سوختی و پرداخت نقدی به نیازمندان

منبع رسانه‌ای نزدیک به دولت سوریه تاکید کرد دمشق قصد دارد یارانه نان و دیگر مواد غذایی نظیر شکر، برنج، چای و مازوت و بنزین را حذف کند.

میدل ایست نیوز: منبع رسانه‌ای نزدیک به دولت سوریه تاکید کرد دمشق قصد دارد یارانه نان و دیگر مواد غذایی نظیر شکر، برنج، چای و مازوت و بنزین را حذف کند و آن را با پرداخت یارانه نقدی به خانواده‌های نیازمند جایگزین سازد.

این منابع رسانه‌ای تاکید کردند: تصمیم به لغو یارانه نان برای خزانه دولت بیش از 200 میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت.

این منابع رسانه‌ای در گفت‌وگو با العربی الجدید با اشاره به اینکه لغو یارانه‌ها شامل مازوت و بنزین هم خواهد شد، تصریح کردند: مردم سوریه با کارت‌های هوشمند در خرید نان با مشکلات زیادی مواجه هستند به علاوه اینکه سهمیه 7 نان برای هر فرد در دو روز به علت کیفیت نامناسب نان‌ها خود مشکلی دیگر است.

قیمت هر بسته نان یارانه‌ای 100 لیره است (هر دلار مساوی 3500 لیره) ولی برخی از مردم هر بسته نان را از فروشندگان دوره‌گرد به قیمت 700 لیره می‌خرند تا در صف‌های طولانی و چندساعته خرید نان منتظر نمانند.

دفتر مستشاری نخست‌وزیری سوریه هم ابتدا لغو کامل یارانه نان را تکذیب کرد اما سپس گفت: قیمت هر بسته نان به 200 یا 300 لیره افزایش پیدا خواهد کرد و هیات دولت در حال بررسی نحوه جبران ایین افزایش به شکل پرداخت نقدی مستقیم یا شیوه‌های دیگر است.

همچنین انتظار می رود قیمت هر لیتر مازوت از 180 لیره به 500 لیره افزایش یابد.

گفتنی است تولید گندم سوریه پیش از سال 2011 میلادی بیش از 4 میلیون تن در سال بود اما طی سال‌های اخیر به کمتر از 500 هزار تن کاهش پیدا کرده است و سوریه اکنون مجبور به واردات گندم به ویژه از روسیه شده است.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا