خبر اولسیاسی

متهم شدن ایران به تلاش برای ترور میلیاردر اسرائیلی در قبرس

برخی منابع اسرائیلی ایران را به دست داشتن در عملیات ترور «تدی ساگی»، میلیاردر اسرائیلی، در خاک قبرس متهم کرده‌اند.

این خبر به روز شده است.

 

میدل ایست نیوز: برخی منابع اسرائیلی از  ایران را به دست داشتن در عملیات ترور «تدی ساگی»، میلیاردر اسرائیلی، در خاک قبرس متهم کرده‌اند.

پایگاه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی تأکید کرد در حالی که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر، دربرابر عملیات ترور نافرجام ساگی سکوت اختیار کرده، برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که این حادثه نه یک حادثه جنائی که به اذعان خود ساگی یک حادثه امنیتی بوده است.

این پایگاه افزود که عامل ترور فردی ظاهرا اهل آذربایجان بوده که پیش از بازداشت در پی فرار از قبرس بوده است.

همزمان «هدان اورنشتاین»، مشاور رسانه‌ای شرکت‌های این میلیارد اسرائیلی به رادیو تل‌آویو گفت: «فقط می‌توانم بگویم که موضوع امنیتی بوده و ایران پشت ماجرای ترور قرار دارد. فقط در این حد اجازه صحبت دارم».

او مدعی شد که شهروند آذربایجانی بازداشت شده با ایران در ارتباط است و افزود که برنامه وی در اصل اجرای عملیات علیه اسرائیلی‌ها در قبرس بوده است.

نشریه «یسرائیل هیوم» نیز تأکید کرد که طرف‌های امنیتی و سیاسی به تدی ساگی و کارکنان شرکتش در قبرس درباره فعالیت‌های امنیتی ایران در قبرس هشدار داده بودند.

 

ظهر امروز (دوشنبه 4 اکتبر) دفتر نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که تلاش برای ترور این میلیاردر اسرائیلی کار ایران بوده است.

سخنگوی دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که دستگاه های امنیتی اسرائیلی به این نتیجه رسیده اند که این اقدام ازجانب ایران انجام شده و بخشی از برنامه ای بزرگ تر برای هدف قرار دادن فعالان افتصادی اسرائیلی در قبرس بوده است.

حدود دو هفته پیش دولت قبرساز بازداشت یک شهروند آذربایجانی در نزدیکی دفتر مرکز یک شرکت وابسته به ساگی خبر داد و تأکید کرد که این فرد حامل یک کلت با صداخفه کن بوده است.

قبرس احتمال داده بود که این فرد وابسته به مافیاهای روسیه باشد.

تدی ساگی (50 ساله) کارآفرین و سرمایه‌دار اسرائیلی است، که به عنوان ششمین فرد ثروتمند اسرائیل شناخته می‌شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا